Kennisplatform jeugdhulp
Amsterdam-Amstelland &
Zaanstreek-Waterland

Jeugdhulp Memoryspel

Alleen samen met jeugdigen en opvoeders kunnen we de jeugdhulp verbeteren. Ervaringsdeskundige opvoeders en jeugdigen formuleerden daarom wat voor hen belangrijke principes zijn voor goede jeugdhulp. Deze leidende principes vormen de ruggengraat van de jeugdhulp.

Hoe kun je hierover met elkaar het gesprek aan gaan. Daarvoor is het Jeugdhulp Memoryspel ontwikkeld: reflectie op thema’s die volgens opvoeders en jeugdigen belangrijk zijn. Het Memoryspel is onderdeel van de Schatkist.

Leren door te reflecteren kent drie dimensies:

  • Technisch instrumenteel: werk ik op een effectieve en efficiënte manier? Gebruik ik de juiste methoden, technieken en richtlijnen? En kan ik uitleggen wat ik doe en waarom?
  • Normatief: welke normen en waarden beïnvloeden mijn handelen? Maak ik de juiste afwegingen? En hoe komen deze tot stand?
  • Persoonlijk: wat denk, voel en wil ik? Is mijn handelen oprecht?

Workshops Memoryspel inzetten

Wil je weten hoe je het spel kan inzetten en de leidende principe kan toepassen in je werk?

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen en activiteiten? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

LinkedIn

Volg ons op LinkedIn en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en deel jouw ervaringen met collega’s.

Andere thema's

We praten nog wat en halen herinneringen op uit de periode dat ik M begeleidde.  Dat lekkere kletsen heeft natuurlijk een functie. Op de
Het goede zeggen is nog makkelijk; het goede doen is een hele klus. Want hoe ga je om met kinderen die je tot het
Uitreiking TOPGGz-keurmerk aan drie afdelingen Levvel